Skip to Content

Govrn.BG

Икономика, кредити, инвестиции

Независимо дали сте търговец на дребно или купувач, миризмата на вашето облекло и различните видове парфюми, са от решаващо значение за изживяването на вашия клиент. Това засяга възприятията им за вас като човек и може да бъде ефективен начин да убедите клиентите да купят вашия продукт. Независимо дали искате да поддържате миризмата си чиста или искате да накарате дрехите си да се задържат, научете как да контролирате аромата си и да привличате клиенти.

Телесна миризма

Независимо дали вярвате в психологията на привличането или не, миризмата на тялото играе ключова роля за влияние върху възприятието ви за даден човек. Някои миризми се оценяват като по-секси, докато други се оценяват като по-малко.

Счита се, че миризмата на тялото е важен фактор за сексуалната съвместимост и може да помогне на мъжа да надуши добър кандидатка за жена. Жените също използват аромати, за да определят стойността на партньора си, а някои изследователи смятат, че човешкият нос е по-добър ориентир за избор на партньор, отколкото зрението.

Околна миризма

Няколко проучвания са изследвали влиянието на миризмата върху привлекателността на лицето. Някои проучвания съобщават за положителни ефекти, докато други дават смесени резултати.

В психофизическата парадигма различни миризми са представени на субектите в произволен ред. Миризмите били оценени по скала от 0 до 100 от участниците.

Данните за познаване на мирис показват, че участниците са еднакво запознати с приятни, неутрални и неприятни миризми. Те обаче се възприемат като по-малко приятни от чистия въздух.

На субектите бил даден поверителен въпросник преди да участват в проучването. Този въпросник гарантира, че участниците нямат анамнеза за обонятелна дисфункция и имат нормално или коригирано зрение. Те също трябва да оценят привлекателността на мъжките и женските лица.

Обоняние в бизнеса на дребно

Търговците на дребно започват да се докосват до обонянието. И група от опитни ръководители обръщат внимание на най-добрите от най-лошите. Имало е експлозия от иновации в тази сфера. Следователно въпросът е какъв е най-добрият начин да се занимавате с този толкова забавен бизнес? В днешно време най-добрият начин да направите това е да станете по-умни. И най-добрият начин да направите това е да намерите най-добрите начини да се свържете с вашите клиенти. Правейки това, ще имате по-добър шанс да увеличите максимално потенциала си за продажби.

Ефекти на миризмата върху хедоничните оценки на лицата на хората

Няколко проучвания са изследвали как миризмата променя хедоничните оценки на човешките лица. Тези ефекти могат да се проявят в невронните процеси, участващи в оценяването на лица.

В едно проучване – набор от снимки на лицата на хората е бил съчетан с различни миризми. След сдвояване субектите на изследването оценили снимките. Миризмите били или неутрални, или неприятни. Участниците оценили снимките, които били съчетани с положителните и отрицателните миризми по отношение на харесването.

Друго проучване сравнява подготвянето на миризми с едновременно и забавено представяне на миризми и лица. Резултатите показват, че миризмите грундират лицата. Предизвикали промяна в оценката на лицата, както и промени в амплитудите в късните епохи на латентност. Тези резултати са в съответствие с отклонението на лявото/дясното полукълбо към ефектите на приятната/неприятната миризма.

Ефекти на обонятелните стимули върху възприятието на човека по кросмодален начин

Доказано е, че различни обонятелни стимули влияят върху възприятието на човека по кръстосан начин. Някои са документирани като ефективни при асимилация, а други при откриване на отвратени лица. По кросмодален начин тези стимули могат да повлияят на възприемането на чертите на лицето на други хора, преценките за познаване и увереност, както дори и възприемането на собствената привлекателност и личност.

Например, изследователите са показали, че половите аромати влияят върху възприятието на хората в динамично променящи се изображения. Освен това е доказано, че хедонично валентните миризми влияят върху откриването на емоции на лицето.

Comments are closed.