Бъдещето на придвижването е в електричеството и това важи за колите, микробусите, моторите и дори за мотокарите. Вече 50 години, Linde Material Handling са компания, която развива иновативни решения за електрозадвижване на индустриална техника, без това да е в ущърб на качеството на техниката или нейната производителност. Linde Material Handling поставят стандарти за качество, за ефикасност и за икономичност. Представител на Linde за България е Мотокар Сервиз ООД компания предлагаща мотокари Linde на българския пазар от над 20 г.
През 2010 г. Linde започват да внедряват вече съществуващи технологии в нови приложения, като това се случва с партньорската подкрепа на марката eMotion. Linde предоставят техническото си ноу-хау, благодарение на което се разработват иновативни продуктови решения, които заемат челните места на пазара.
Какво е общото между електрокарите и състезателните коли?
Компанията CRG Racing кооперират заедно с Linde Material Handling в създаването на първата електрическа картинг кола „E-Drenaline“. CRG Racing създават и произвеждат шасито, Linde – системите за електрическо задвижване, които използват и при производството на електрокари.
Фокусът на тази разработка пада върху задвижващата сила на електрическата картинг кола, на безопасността ѝ и на скоростта. От решаващо значение са и компактните размери на картинг колата, доброто разпределение на теглото, както и не на последно място – ниският разход на електроенергия. Linde предоставят и софтуера си за дистанционна диагностика. Той позволява да се следи състоянието на всички „E-Drenaline“ картинг коли и да се ремонтират до 48 часа при нужда.
Електрически микробуси
Друга разработка, която се осъществява с помощта на Linde Material Handling, е електрическият сервизен микробус. Използвайки задвижващите компоненти от електрокарите, успяват да създадат сервизен микробус, който да е предназначен за движение в градска среда и в агломерации. Благодарение на електрическите микробуси ще могат да се намалят вредните емисии в гъсто населените региони. Освен това, те са годни за ползване и на места, където има ограничения, свързани със замърсяването на въздуха.
Първият изцяло електрически товарач
Електрическите товарачи са изключително подвижни и могат да се използват за най-разнообразни неща – от транспортиране на продукция в селското и горското стопанство до чистене на пътищата и тротоарите в общините. Електрическите товарачи трябва да са достатъчно динамични и да цената им да е ниска, за да може да са конкурентно-способни на останалите товарачи, които притежават двигатели с вътрешно горене. Компанията, която разработва електрически товарачи, Weidemann GmbH, използва редица компоненти, предоставени от Linde Material Handling, включително и техен софтуер. Прототипът на електрическият товарач печели огромен клиентски интерес и даже е пуснат в серийно производство.
Прикачвачи за релсите
Дрезините трябва да преместват вагони и локомотиви, които тежат тонове. Разработката, в която участва Linde, е на устройство, което шунтира електричество. Linde предоставят ноу-хау за електрическо задвижване, а Zwiehoff произвеждат дрезините. Интересното при това електрическо задвижване е, че системата притежава две твърди оси, всяка снабдена с по един електрически мотор. Дизайнът на прикачвачите е това, което ги отличава и ги прави толкова функционални – притежават едно задвижващо колело. Така те са изключително маневрени и могат лесно да се местят от линия на линия и то за кратко време. Това е и огромната разлика с маневрения локомотив, който трябва да отиде до следващото място, където се сменя коловоза. Има два вида версии на пазара – едната е E2 и може да маневрира влакове до 250 тона, а другата е E4 и може да маневрира влакове до 500 тона.